Latvian valmennusleiri 28-31.3.2013

Torstai, päivä 1.

Kello soi 5.00. Nousin ylös sängystä ja raahauduin autoon, joka lähti kohti EsSun majaa. Majalla pakkasimme bussiin tavaroita joita olikin paljon. Bussi lähti kohti Länsisatamaan josta vielä muutama nuori ja aikuinen hyppäsivät bussin kyytiin. Matkanjohtaja Kimmo lähti hakemaan meille laivalippuja.

Pääsiäisleiri1

Nousimme laivaan jossa menimme heti aamupalalle. Leirin ensimmäinen jono tuli jonotettua heti aamulla. Aamupala bufeessa maistui kaikille hyvin. Kun aamupala oli syöty, saimme lähteä kavereiden kanssa laivalle. Laivalla menimme suoraan Tax free kauppoihin ostoksille. Kun olimme shoppailleet tarpeeksi, menimme laivan takaosassa sijaitsevaan oleskelutilaan, jossa lepäsimme ja keräsimme voimia tulevaan leiriin. Tietenkin jotkut eivät halunneet levätä.

Tallinnassa nousimme taas bussin kyytiin ja aloitimme matkan kohti Riikaa. Välipysähdyksen teimme Pärnussa. Vihdoinkin hotellissa. Nyt kiireen vilkkaa suunnistuskamat päälle ja ala-aulaan, sanoi matkanjohtaja Kimmo.

Ensimmäinen harjoitus tapahtui rannalla toisen maailmansodan aikaisissa juoksuhaudoissa ja bunkkereissa. Harjoituksen teemana oli rastinotto. Treeni oli loistava ja rata oli kiva. Ensimmäinen treeni takana ja märät kamat kuivumaan. Äkkiä suihkuun ja sitten päivälliselle. Ruokana oli loistava alkukeitto ja kalaa.

Sitten menimme info tilaisuuteen jossa meille kerrottiin juju 14 projektista. Aika kovat tavoitteet, kuuluu monen urheilijan suusta, kun kuulemme tavoitteet.

Pääsiäisleiri2

Perjantai, Päivä 2

Kolmen treenin päivä. Nauhoja ei oikein löytynyt, koska maassa oli vielä lunta ja nauhat olivat valkoiset. Ja juoksimme metrin päästä rastia huomaamatta sitä. Lepäämiseen ei päivän aikana ollut ylimääräistä aikaa koska koko ajan harjoiteltiin, istuttiin bussissa, ruokailtiin tai oltiin suihkussa. Päivän kivoin harjoitus oli viuhka. Illalla ennen yötreeniä pääsimme hypermarkettiin ostamaa limua ja karkkia. Ruoka oli perjantaina loistavaa.

Pääsiäisleiri3

Lauantai, päivä 3

Kisat olivat aamulla. Matka oli pitkä ja kisa otti jalkoihin. Siitä huolimatta EsSu menestyi hyvin, jopa 10 mitalisijaa. Palkintoina oli suussa sulavia Fazer-makeisia. Käyräharjoitus oli hyvin palauttava treeni kisojen jälkeen, koska kaikki olivat väsyneitä kisojen jälkeen. Illallinen oli erittäin maittava. Ryhmäkuvia otettiin paljon muistoksi upeasta matkasta.

Sunnuntai, päivä 4
Leirin toinen kisa, parisuunnistus alkoi aamulla. Parikisassa oli EsSun sisällä kisa, että ketkä voittavat Harrin ja Astran, he saavat yllätys palkinnot. Kolme paria saivat yllätyspalkinnot. Koskahan on seuraava valmentajien haastekisa? Hotellilla oli taas kiire, mutta kaikki huoneet ehtivät ajoissa aulaan ja syömään. Bussimatka kohti kotia alkoi. Vihdoin olimme Tallinnassa, jossa nousimme laivaan. Laivalla söimme vielä illallisen buffasta. Lopulta olimme kotona jalat kaikilla ihan poikki.