Tiedote kevään toiminnan jatkumisesta: omatoimirasteja ja pienryhmiä

Vallitsevasta poikkeustilanteesta huolimatta jatkuu suunnistamisen harrastaminen edelleen, onhan suunnistus mitä mainioin urheilulaji juuri näinä aikoina.

Valtioneuvoston 4.5.2020 esittämien linjausten mukaan ulkoharrastustoiminta voidaan aloittaa kokoontumisrajoituksia noudattaen 14.5. alkaen. Kesäkuun alusta sallitaan alle 50 henkilön kokoontumiset, sekä urheilukilpailujen järjestäminen erityisjärjestelyin. Suunnistuskilpailut ovat joka tapauksessa kevään osalta peruttu, ja Suunnistusliitto tulee tiedottamaan kesän mahdollisesta toiminnasta myöhemmin.

EsSussa pyörivät jo nyt useat omatoimiharjoitukset. Kevään toiminnan osalta johtokunta on kokouksessaan 5.5. päättänyt seuraavasti:

Suunnistuskoulu tullaan kevään osalta toteuttamaan omatoimiperiaatteella. Radat tulevat olemaan maastossa viikon, ja ennakko-ohjeet annetaan kirjallisesti etukäteen. Kevään suunnistuskoulukausi tulee jatkumaan kesäkuulle saakka. Tarkemmasta toteutuksesta tullaan kertomaan EsSun sivujen suunnistuskoulu-kohdassa: https://espoonsuunta.fi/nuoret/suunnistuskoulu/

Suunnistuskoulumaksu säilyy entisellään. Ilmoittautuminen suunnistuskouluun avataan pian myClubiin, ja tästä tiedotetaan vielä erikseen.

Valmennusryhmät eGroup ja eGroupJr jatkavat toimintaa nykyisellään. Toukokuun puolesta välistä alkaen tullaan aloittamaan harjoituksia myös pienryhmissä, huomioiden kokoontumisrajoitukset. Tulevista harjoituksista tiedotetaan myClubissa.

Ulkomaan kilpailujen osalta Espoon Suunnan johtokunta päätti, että emme voi voimassaolevien matkustus- ja kokoontumisrajoitusten perusteella osallistua Ungdomens 10Mila -kilpailuun. Johtokunta päätyi tähän ratkaisuun, koska kilpailut olisivat 31.7-1.8, ja Suomen hallitus on kieltänyt kaikki yli 500 henkilön tapahtumien järjestämisen Suomessa sekä toistaiseksi myös vapaa-ajan matkustamisen. Tulkitsimme, että tämä estää suomalaisia osallistumasta myös Ruotsissa tämän rajan ylittävään tapahtumaan

Muiden kilpailujen osalta Espoon Suunnassa seuraamme Suunnistusliiton linjauksia. Seuran omien kilpailujen kohtalosta päätetään vasta, kun saamme lisätietoa.

Kuntorastit jatkuvat omatoimiperiaatteella, ja ne ovat EsSun jäsenille ilmaisia. Kuntorasteja järjestetään nimillä Tuto Silvis sekä eTaitorastit, ja niistä kerrotaan nettisivuilla kohdassa kuntosuunnistukset.

Kulloinkin voimassa olevat harjoitukset ovat nähtävillä myClubissa. Seuratkaa aktiivisesti myClubia sekä seuran nettisivuja, jotta pysytte kärryillä toiminnasta! Muistakaa myös käynnissä oleva seuraottelu Helsingin suunnistajien ja EsSun välillä – eniten suunnistuskilometrejä toukokuussa kerännyt voittaa.